Про порядок зарахування

«Мамусю, не хвилюйся!»

Період звикання до дошкільного закладу – не легкий у Вашому житті і житті малюка. Ви напевне будете хвилюватися думаючи про те, як він там, а він на перших порах буде дуже сумувати за мамою. Не хвилюйтесь – з часом все буде добре. І в Ваших силах потурбуватися, щоб перша самостійна доріжка для Вашого малюка не була занадто вибоїстою і не лякали його а ні лисиці, а ні вовки, а ні ведмеді.

Які вимоги висуваються до дітей, які прийдуть до нас у заклад? Головна вимога – це сприяння батьків і розуміння ними важливості адаптаційного періоду, прагнення допомогти педагогам і дітям. І до дитини «вимоги» у нас стандартні: щоб малюк був привчений до горщика або унітазу і їв самостійно. Однак навіть це, нажаль, не завжди можливо! Тому, якщо батькам з тих чи інших причин не вдалося прищепити дітям навички самообслуговування, ми просимо їх підготувати малюків до дошкільного закладу, зробити так, щоб вони не боялися вихователя, не відмовлялися від допомоги дорослих. Дітям у нас допомагають: і на горщик сісти, і годують тих, хто не може сам їсти, і руки миють перед їдою. Головне, щоб малюки не спричиняли супротив і не хвилювалися, не відштовхували дорослих!

Хочеться побажати Вам удачі і педагогічної грамотності.

Мудрі матусі!

Подумайте про те, що Вас хвилює більше за все і що з цим робити? А також заздалегідь продумайте запитання для першої зустрічі з директором, вихователем та психологом закладу. Якщо Вам це зробити складно, то тоді спробуйте проаналізувати запропонований перелік «батьківських тривог».

А ми завжди готові відповісти на всі запитання які Вас хвилюють.

«Батьківські тривоги»

1. Готовність дитини до дошкільного закладу.

2. «Якість» закладу освіти.

3. Чи часто хворіють діти.

4. Важкі моменти розлуки вранці, істерики.

5. Поганий апетит, відмова від їжі.

6. «Неправильне» ставлення вихователя до Вашої дитини.

7. Небажання дитини йти на контакт з вихователями.

8. Труднощі вкладання спати в тихий час, вночі.

9. Не сформовані навички самообслуговування: не проситься в туалет, погано їсть самостійно, не вміє одягатися, погано ходить самостійно і інше.

10. Погано говорить дитина (ніхто її не розуміє, окрім мами).

11. Наявність у дитини шкідливих звичок (смокче соску, палець, п’є з пляшечки).

12. Наявність характерних рис, які ускладнюють спілкування (агресія, часте вередування, впертість, часті відмови виконувати вимоги дорослих, замкнутість, труднощі у встановленні контактів і т.д.)

Про всі ці тривоги розкажіть вихователям під час першої зустрічі. Тільки в такому випадку, Ви не залишитеся з тривогами один на один, а головне – отримаєте правильні відповіді на запитання компетентних спеціалістів, налагодите з ними контакти.

Мій малюк найкращий

Коли Ви прийдете до нас, вихователь чи психолог захоче поговорити про дитину, її особливості, що вона любить. Повірте, ця інформація дуже важлива для педагогів, які починають працювати з «новенькими» дітьми. І для нас дуже важливо, щоб Ви не просто відмахнулися від нашого прохання, а, навпаки, намагалися якомога більше розповісти, дати по можливості інформаційні відповіді. Ви допоможете не тільки педагогам, але і своєму чаду.

Подумайте, як би Ви могли розповісти про свого малюка, заздалегідь підготуйте відповіді, точні формулювання, характеристики. Будьте готові до запитань!

Вам буде дуже просто описати Вашу дитину в бесіді з вихователем і психологом, якщо Ви скористаєтеся нашою підказкою:

- допитливий;

- любить розглядати картинки, слухати казки;

- сором ’ язливий;

- агресивний;

- врівноважений;

- покірний;

- його легко відволікти;

- легко ображається;

- плаксивий;

- відмовляється виконувати прохання, але сам командує дорослими;

- кусається;

- дуже неспокійний;

- життєрадісний;

- плаче, коли його покидає мама;

- комунікабельний;

- уважний;

- ламає іграшки;

- слух ’ яний;

- любить гратися один;

- турботливий;

- командує дітьми;

- непосидючий;

- активний;

- вередливий, кидає предмети на підлогу;

- впертий: тупає ногами, падає на підлогу;

- прагне робити все сам;

- не ділиться іграшками;

- б ’ є маму, ровесників;

- добрий;

Чи готовий Ваш малюк до життя в закладі

Спробуйте самостійно оцінити, наскільки малюк готовий до вступу в дошкільний заклад і на що потрібно звернути увагу найближчим часом.

 

Анкета для любих мамусь і татусів

1. У нашого малюка є любимі іграшки і ігри.

2. Він з великим бажанням грається з дітьми у дворі.

3. Вільно веде себе з малознайомими людьми.

4. Час від часу я розповідаю малюку про те, як добре в садочку.

5. Моя дитина досить впевнена в собі і не боягуз.

6. У неї частіше за все хороший і врівноважений настрій.

7. Більш менш спокійно реагує на мою відсутність.

8. Проявляє зацікавленість до дій дорослих.

9. Вміє гратися самостійно у відсутності дорослих.

10. З цікавістю відноситься до нових іграшок і оточуючих предметів.

11. Спілкується з іншими дорослими, окрім мами і тата.

12. Може звернутися за допомогою в різних ситуаціях, попросити, дати зрозуміти про щось.

13. Часто гуляємо з малюком поряд з територією дитячих садків

14. Вдома у мого малюка такий же режим, як і в дитячому садку.

15. Багато речей він уже може робити самостійно.

16. Мій малюк занадто рухливий і активний.

17. Комфортно відчуває себе, коли в домі багато сторонніх людей.

Це тільки деякі з запитань, які в першу чергу допоможуть оцінити попередню готовність малюка до дитячого садка.

Якщо Ви можете впевнено і позитивно відповісти приблизно на 14-17 запитань, Ви досить близькі до мети в своїй роботі з підготовки малюків до колективного життя. Якщо Вас радує лише половина або менше ніж половина тверджень, попереду серйозна робота по наданню допомоги і підтримки дитині. Удачі Вам!

Знайте, що труднощі і переживання, подібні вашим, відчувають всі батьки, які віддають дітей в дитячий садок.

Ще одна порада від нашого психолога, яка допоможе і вам, і вашій дитині пережити період звикання до нових умов життя: знайдіть спокійне усамітнене місце і 5 хвилин вільного часу. Вдихніть носом повітря, видихніть ротом. Закрийте очі. Дихання спокійне. Уявіть свою дитину, її обличчя, її одяг, уявіть її як вона грається в групі. Думками передайте їй свою любов, силу, яка іде від вас… Відкрийте очі, посміхніться.

Рекомендації батькам в адаптаційний період дітей

Щоб Ваша дитина звикала до дитячого садка, радимо наступне:

1. За місяць до вступу дитини в дитячий садок дотримуватися вдома режимних вимог даного закладу:

- сніданок о 8.20, обід о 12.30, сон з 13.00 до 15.00;

- заздалегідь познайомитися з меню, по можливості готуйте вдома деякі з цих страв (включаючи повний набір – перше, друге, третє);

- потурбуйтеся про навички самообслуговування у дитини;

- підберіть дитині зручний одяг і взуття, щоб вони відповідали потрібному розміру. Бажано одягати дитині шкарпетки і колготки, їх легко потім зняти і одягнути, в них не пітніють ноги;

- збираючи дитину в садок, не підганяйте її, і не поспішайте самі;

- приводьте дитину завчасно, щоб вона встигла погратися з іграшками до сніданку;

- дитина повинна поступово звикнути до режиму в дитячому садку: приведіть її спочатку на 2 години, поступово збільшуючи час перебування в дитячому садку до обіду, і тільки потім залишайте на цілий день;

- привчайтеся з першого дня відвідування дитиною дитячого садка дотримуватися порядку в шафі. Всі речі повинні бути поміченими, щоб дитина і вихователь знайшли їх без проблем;

- якщо до відвідування дитячого садка ви не відучили дитину від шкідливих звичок, то під час адаптації цього робити не можна;

- можете дати дитині в дитячий садок любиму іграшку, вона буде нагадувати їй про дім;

- цікавтесь у дитини, як у неї пройшов день, чим вона займалася, в які ігри гралася. Дитина з задоволенням з вами поділиться і буде знати, що її перебування в дитячому садку вас дуже цікавить;

- дитина повинна чути правильне звертання батьків до вихователя (по імені і по батькові). Вчіть її робити те саме;

- обов’язково дивіться малюнки і поробки своїх дітей. Обов*язково похваліть дитину, її уміння. Це викликатиме впевненість у дитини.

- не лякайте дитину дитячим садком, щоб у неї не склалося негативного відношення до нього;

- прислухайтесь до порад вихователів, так як вони знаходяться більшу частину часу з вашою дитиною і завжди готові вам допомогти.

Отож, цей день настав! Перший тиждень повинен пройти для малюка поряд з найближчою людиною – мамою. Взявшись за руки, ми дружно відправляємося на екскурсію. Дитина разом з мамою розглядає іграшки, ігри, називає предмети. В умивальній кімнаті миє руки, витирає рушником, вішає його на місце. Ось тут туалет, все як вдома! А ось тепер це його ліжко в спальній кімнаті, зараз він може прилягти, обняти подушку, а під нею знайти іграшку або мішечок з пахучою травою. Дитина ділиться своїми враженнями, все нове її радує, а не лякає, тому наступного дня вона приходить в знайому групу, тривожні моменти зняті. Тепер їй дійсно легко провести тут декілька годин одній, без мами. Потім ще довше, потім ще, а потім і весь день.

Шановні батьки, якщо Ви будете дотримуватися наших порад, то Ваша дитина швидше адаптується до дитячого садка.

Рекомендації батькам першокласників

Перший клас – важливий і нелегкий крок для будь-якої дитини. Для дітей з особливими потребами навчання дається особливо нелегко. Але всі діти, як троянди, розквітають у найбільш сприятливий для них час. Тому педагоги НВК намагаються створити навчальне середовище із широким вибором можливостей для навчання. Підбадьорення, підтримка, постановка запитань і знаходження відповідей, і все це у формі гри, дослідження – ось головні умови навчального процесу.

В НВК для дітей з вадами розвитку створюються всі передумови для успішного навчання.

По-перше, більшість дітей, які прийшли до початкової школи вже перебували тут у дошкільних групах, тому діти переживають значно менший стрес, коли розпочинають своє навчання у школі. По-друге, перед початком навчальної діяльності вчителі мають змогу поспілкуватися із вихователями дошкільних груп, де перебували діти. Тому на момент початку навчального року учителі володіють необхідним мінімумом знань, а саме:

  • ознайомившись з анамнезом учня, мають уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини, їх вплив на навчання і розвиток;
  • мають уявлення про стан уваги, рівень пізнавальних можливостей, стомлюваності, темп роботи кожної дитини.

Адаптація дитини до школи

  1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалося у щоденні хвилювання. Уранці будіть малюка спокійно, лагідно, з усмішкою на обличчі.
  2. Не підганяйте. Розраховувати час – ваш обов’язок; якщо ви цю проблему не розв’язали – провини дитини немає.
  3. Привчіть дитину збирати портфель напередодні увечері.
  4. Навчання має бути систематичним: краще 10-15 хвилин щодня, ніж 1-2 години у вихідні.
  5. Необхідно враховувати принцип «від простого до складного», тобто не можна відразу навчити дитину всього, що знає та вміє дорослий, кожний новий елемент дається поступово, коли попередні знання і вміння вже засвоєно.
  6. Зауваження вчителя вислуховуйте особисто, уникаючи присутності дитини. Не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть із малюком спокійно.
  7. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко минає, його місце заступає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддавайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на малюка чи порівняння з іншими можуть розвити в нього комплекс неповноцінності. Навпаки, навіть коли в дитини щось не виходить, треба похвалити її, дати малюкові невеличкий перепочинок і знову повернутися до виконання завдань.
  8. У жодному разі на ваші взаємини із сином чи донькою не повинна впливати успішність. Гарні довірчі стосунки й усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх від самого початку нового навчального року.
  9. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете й зрозумієте.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Login Form